Project omschrijving

Lezersreis NDC Mediagroep Soloreis Goldried

In de bergen van de regio Nationalpark Hohe Tauern ligt aan de zuidkant van de Alpen het dorp Matrei. Een mooi lieflijk dorp van waar je een schitterend uitzicht hebt op het dorp en de bergen.

Een super hotel!

Data / Duur / Plaats Overige informatie
8 daagse reis Maximaal 50 personen
van 16 t/m 23 mei 2020 Zaterdag weg, zaterdag terug
Matrei, Ost Tirol Comfort Class Touringcar
Hotel Goldried *** Gratis koffie/thee in de bus

Dag 1 – Zaterdag

Heenreis

Vandaag zijn we vroeg opgestaan en reizen wij met voldoende tussenstops naar het dorp Matrei in Osttirol waar wij de komende week zullen verblijven in hotel Goldried***. Het hotel is gelegen boven het dorp met een fantastisch uitzicht op het dorp en de bergen. De zeer gastvriendelijke gastvrouw en gastheer verwelkomen ons met een welkomstdrankje en zorgen voor een aangenaam verblijf en verwennen ons deze week.

Dag 2 – Zondag

Gondel Goldried

Na een heerlijk ontbijt lopen wij naar de gondel Goldried. We hebben hier een mooi uitzicht over de bergen. Boven maken we kleine wandeling en strijken daarna neer op het panoramaterras. Rond 15:00 uur zijn we terug in het hotel. Het diner is rond 18:00 uur zodat er nog genoeg tijd is om het hotel te verkennen of gebruik te maken van het zwembad die zowel binnen als buiten is. Ook heeft het hotel diverse sauna’s.

Dag 3 – Maandag

Ümbalfällen” Virgen

We starten onze dag met een stevig ontbijt en stappen in de bus. Deze brengt ons naar het Virgental.
We rijden tot het einde van het dal waar ook ons koffieadres is. In Virgen bezoeken wij de waterval Ümbalfällen” die hier in het dorp samen komt. Op de terugweg houden wij nog een stop in Matrei waar wij in een gezellige Stube hebben afgesproken. Rond 18:00 uur schuiven wij aan voor het diner.

Dag 4 – Dinsdag

Stad Lienz – wandeling Drau

Vandaag maken we een bustour naar zonnestad Lienz. Een mooi mediteriaans stadje met een Hauptplatz winkels en met terrasjes. Ook in de maand mei kan je hier heerlijk in de zon kan zitten.
Na de lunch starten wij onze wandeling vanuit het centrum van Lienz. Wij lopen langs de rivier de Drau. Vanavond verzorgt Tirolreizen een gezellige avond in het hotel. Live muziek en dans!

Dag 5 – Woensdag

Tauernhaus – Gschlosstal

We rijden vandaag naar het Tauernhaus vanwaar wij met alternatief vervoer de bergen in gaan. We worden door het Gschlosstal naar het begin van de Gross Venediger gebracht. Tijdens deze tour komen wij langs het pitoreske rotskapelletje en het dorpje Aussergschloss. Een wandeling is hier zeker mogelijk. Het gebied is een parel in Osttirol! Algemeen wordt erkend dat dit (niemen)dalletje het mooiste doodlopende dal is van het oosterlijk Alpengebied.

Dag 6 – Donderdag

Dolomitenhutte – Bierbrouwerij

Na het ontbijt gaat de bus richting Leisach. Vanaf hier gaan wij met een taxi naar de Dolomitenhutte.
Een schitterende locatie en een adembenemend uitzicht. Op de terugweg brengen wij en bezoek aan bierbrouwerij Falkenstein. Laat u vandaag verrassen!

Dag 7 – Vrijdag

Defreggental – Obersee

Op het programma van vandaag staat het Defreggental. We brengen een bezoek aan St. Jacob. Een werkelijk adembenemende omgeving. Vanaf St. Jacob rijden wij door tot aan de Obersee en alpengasthof Obersee. Wij maken een wandeling rond het meer en brengen een bezoek aan het alpengasthof.

Dag 8 – Zaterdag

Terugreis

We gaan de terugreis weer aanvaarden vandaag. Na een week met vele indrukken en belevenissen in het mooie Osttirol gaat de bus naar Nederland. In de loop van de avond bent u weer thuis.

Kamerinformatie:

De kamers zijn uitgerust met Douche/Bad/Toilet, Haarföhn, Kabel-TV, Radio, Safe, Telefoon

Wijzigingen onder voorbehoud.
Onderweg stoppen wij bij bezienswaardigheden die niet zijn beschreven.

Hotel Goldried *** – Matrei

Het hotel ligt boven het dorp Matrei en biedt een panoramisch uitzicht op het omliggende berglandschap. Het hotel biedt wellness faciliteiten. De kamers hebben licht houten meubilair en ademen een alpine-sfeer.

De accommodatie beschikt over een zithoek met een flatscreen-tv en een balkon met uitzicht op de gletsjer en de vallei. Het restaurant van het hotel serveert Tiroolse gerechten en specialiteiten uit de omgeving. Het is mogelijk om in de grote tuin naast de speeltuin te dineren. Het wellnesscentrum van het pand beschikt over een sauna, een hot tub en een Turks bad.

Inclusief:

• Vervoer per comfort class touringcar met toilet, dvd en airco en veel beenruimte
  • Gratis koffie/thee in de bus
  • Tirolreizen catering in de bus
  • Tirolreizenbingo in de bus
  • Excursie  Defreggental
  • Excursie Nationalpark Hohe Tauern met alternatief vervoer
  • Gratis gebruik overdekt zwembad met uitgebreide Wellness
  • Sfeervolle kamer met douche/toilet/tv en meestal balkon