Project omschrijving

Waterval

De hoge bergen van de regio Nationalpark Hohe Tauern liggen aan de zuidkant van de Alpen. We verblijven in een mooi lieflijk dorp van waar je een schitterend uitzicht hebt op het dorp en de bergen. Het dal staat bekend om zijn vele zonuren en mooie ligging. De bevolking is vriendelijk en hebben alle tijd. Hier kent men geen stress. De watervallen hier zijn erg overweldigend. Laat u betoveren door deze omgeving.

Data / Duur / Plaats Overige informatie
8 daagse reis Maximaal 50 personen
van 20 juni t/m 27 juni 2021 Zaterdag weg, zaterdag terug
Tristach, Süd Tirol Comfort Class Touringcar
Hotel nog onbekend*** Gratis koffie/thee in de bus

Dag 1 – Zaterdag

Heenreis

Vandaag zijn we vroeg opgestaan en reizen wij met voldoende tussenstops naar het ons hotel in Osttirol waar wij de komende week zullen verblijven. Het hotel is gelegen boven het dorp met een fantastisch uitzicht op het dorp en de bergen. De zeer gastvriendelijke gastvrouw en gastheer verwelkomen ons met een welkomstdrankje en zorgen voor een aangenaam verblijf en verwennen ons deze week.

Dag 2 – Zondag

Gondel

Na een heerlijk ontbijt brengt de bus ons naar de gondel Zettersfeld. We hebben hier een mooi uitzicht over de bergen. Boven maken we kleine wandeling en strijken daarna neer op het panoramaterras. Rond 15:00 uur zijn we terug in het hotel. Het diner is rond 18:00 uur zodat er nog genoeg tijd is om het hotel te verkennen of gebruik te maken van de wellnes faciliteiten.

Dag 3 – Maandag

Ümbalfällen” Virgen

We starten onze dag met een stevig ontbijt en stappen in de bus. Deze brengt ons naar het Virgental.
We rijden tot het einde van het dal waar ook ons koffieadres is. In Virgen bezoeken wij de waterval Ümbalfällen” die hier in het dorp samen komt. Te voet of met het taxibusje gaan we naar boven. Boven vanaf het terras van de berghut hebben we al een geweldig uitzicht op de omliggende watervallen. Met de sportievelingen lopen we via diverse trappen naar boven om zo een nog beter uitzicht te krijgen. Het geluid van de watervallen overtreft alles. Hier besef je dat dit natuurgeweld wel erg indrukwekkend is. Op de terugweg houden wij nog een stop in Matrei waar wij in een gezellige Stube hebben afgesproken. Rond 18:00 uur schuiven wij aan voor het diner.

Dag 4 – Dinsdag

Dolomietenhütte – Lienz

Lienz, een mooi mediterraans stadje  met een Hauptplatz winkels en met terrasjes. Op het terras van de Hauptplatz zijn heerlijke cappuccino en ijscoupes aan te raden. Laat je betoveren door deze zonnenstad!
Voor de sportievelingen is er een wandeling vanaf de Dolomietenhütte. Met een taxibusje gaan wij naar boven en bezoeken eerst de Dolomietenhütte. De wandeling zal ongeveer 2 uur zijn.
Vanavond verzorgt Tirolreizen een gezellige avond in het hotel. Live muziek en dans!

Dag 5 – Woensdag

Tauernhaus – Gschlosstal

We rijden vandaag naar het Tauernhaus vanwaar wij met alternatief vervoer de bergen in gaan. We worden door het Gschlosstal naar het begin van de Gross Venediger gebracht. Tijdens deze tour komen wij langs het pitoreske rotskapelletje en het dorpje Aussergschloss. Een wandeling is hier zeker mogelijk. Het gebied is een parel in Osttirol! Algemeen wordt erkend dat dit (niemen)dalletje het mooiste doodlopende dal is van het oosterlijk Alpengebied.

Dag 6 – Donderdag

Nockalmstrasse en Weissensee

Vandaag trekken we opnieuw de natuur in. De wat minder bekende Nockalmstrasse is een mooie panoramaroute door het natuurpark Nockberge, welke te herkennen is aan de ronde bergen. Het kan zomaar voorkomen dat de koeien de weg oversteken. Onderweg komen we langs uitkijkpunten waar je de Ankogel- en de Grossglocknergruppe kunt zien en bij heel helder weer zelfs de Karawanken en de Jurische Alpen van Slovenië.
Daarna maken we een mooie boottocht over de Weissensee, waarna u eventueel ook nog een wandeling kunt maken. In de winter wordt er op dit meer de alternatieve Elfstedentocht gereden, maar in de zomer is het water zo’n vijfentwintig graden. Zwemmen behoort dus zeker tot de mogelijkheden. Heerlijk genieten aan het water of een boottocht maken over de Weissensee. Alles is mogelijk aan de Weissensee.

Dag 7 – Vrijdag

Defreggental – Obersee

Op het programma van vandaag staat het Defreggental. We brengen een bezoek aan St. Jacob. Een werkelijk adembenemende omgeving. Vanaf St. Jacob rijden wij door tot aan de Obersee en alpengasthof Obersee. Wij maken een wandeling rond het meer en brengen een bezoek aan het alpengasthof.

Dag 8 – Zaterdag

Terugreis

We gaan de terugreis weer aanvaarden vandaag. Na een week met vele indrukken en belevenissen in het mooie Osttirol gaat de bus naar Nederland. In de loop van de avond bent u weer thuis.

Kamerinformatie:

De kamers zijn uitgerust met Douche/Bad/Toilet, Haarföhn, Kabel-TV, Radio, Safe, Telefoon.

Wijzigingen onder voorbehoud.

Onderweg stoppen wij bij bezienswaardigheden die niet zijn beschreven.

Hotel nog onbekend
Inclusief:

• Vervoer per comfort class touringcar met toilet, dvd en airco en veel beenruimte
  • Gratis koffie/thee in de bus
  • Tirolreizen catering in de bus
  • Tirolreizenbingo in de bus
  • Excursie Obersee
  • Excursie Nationalpark Hohe Tauern Gschlosstal
  • Gratis gebruik overdekt zwembad met uitgebreide Wellness
  • Sfeervolle kamer met douche/toilet/tv en meestal balkon